dijous, 20 de juny de 2013

SARDINES ARREBOSSADES

Ingredients:

6 o 8 sardines per persona
farina
oli i sal

Les sardines tenen un gran valor nutritiu. Contenen minerals essencials: calci, ferro i iode. També són una font important d’àcids grassos omega-3, que contribueixen a reduir el risc de malalties cardiovasculars.
De sardines, en trobem de fresques, conservades en salmorra i enllaunades amb oli o fetes a l’escabetx.
A la primavera, les sardines són esplèndides. 
Si les voleu fer a la brasa, és millor que siguin grossetes però si les feu arrebossades poden ser de qualsevol mida.

A casa, ens les mengem sense espina i fregidetes, com ho feia l’àvia.

Amb les mans, escapceu les sardines i traieu-ne els budells. Renteu-les bé a raig d’aixeta i amb el dit polze obriu-les pel ventre. Agafeu-les per la cua, trenqueu l’espina i arranqueu-la amb cura. Traieu també les petites espinetes del llom i el ventre.

Saleu-les i enfarineu-les. Poseu al foc una paella amb un bon raig d’oli i quan sigui calent (sense fumejar) poseu-hi les sardines enfarinades. No s’hi han de deixar gaire, un tomba i tomba, per tal que la farina enrosseixi sense que el peix quedi ressec.

Les podeu servir amb pa amb tomàquet i una amanida i quedareu com uns senyors !


1 comentari:

  1. Unes bones sardines aixífregides o a la brasa son bonísimes, més si es mengen al costat del mar en el port de Blanes per exemple.
    Un plat més sencill no es pot trobrar.
    Josep
    PD: Bona foto

    ResponElimina